Blogg

5 tips på hur du sökmotoroptimerar din webb

5 tips på hur du sökmotoroptimerar din webb

Alla drömmer om att hamna högt upp i Googles sökresultat. Att jobba systematiskt med sökmotoroptimering är avgörande för hur dina sidor rankas. Här kommer tips vad du ska tänka på.   Den viktigaste parametern är att webbsidan är relevant och innehåller samma nyckelord...

Varför är det så viktigt med tonalitet?

Varför är det så viktigt med tonalitet?

Tonaliteten speglar företagets grundvärderingar, vad vi står för och hur vi uttrycker oss. Den hjälper ditt företag att sticka ut bland konkurrenterna och skapa förtroende hos era kunder.   Tonaliteten gör ditt varumärke unikt. Det är varumärkets personlighet och...

Stå redo när det vänder – då klarar du dig bäst

Stå redo när det vänder – då klarar du dig bäst

Företag som snabbt ställer om och hittar nya vägar är de som klarar sig bäst genom kriser. De som är mest förändringsbenägna och hittar nya sätt att anpassa sig till den nya situationen. Här är 5 steg du behöver börja med. 1) Se över dina målgrupper Utvärdera och...

Jobba smart med ditt innehåll – så blir du kostnadseffektiv i kris

Jobba smart med ditt innehåll – så blir du kostnadseffektiv i kris

Med små medel går det att få ny spinn på ditt företags bästa storys. Och på så sätt fylla dina kanaler på ett snabbt och enkelt sätt. Här får du smarta tips på hur du kan återanvända ditt innehåll. I kristider när många skär ned på sina marknadsbudgetar är det vanligt...

Öka läsvärdet på din webbplats

Öka läsvärdet på din webbplats

Idag finns mer än 5 miljarder mobilanvändare. Då Google rankar hur länge besökare stannar på din sida blir det allt viktigare med innehåll som engagerar. Här kommer några tips. Mål och syfte med ditt innehåll Börja med att sätta upp mål och syfte för innehållet på din...

Content Marketing – Vi reder ut begreppen

Content Marketing – Vi reder ut begreppen

Har du svårt att veta skillnaden mellan viral och organisk räckvidd eller vad SERP och CTR är? Här går vi igenom begrepp och buzzwords inom content marketing. Advertorial Är en annons som anpassas efter kanalen så att innehållet liknar en ”riktig” artikel. Ordet är...

Jobba effektivt hemma

Jobba effektivt hemma

Att arbeta hemifrån kan låta enkelt, men kräver struktur, planering och tydliga mål för att bli effektivt. Här får du tips som hjälper dig att vara produktiv, även på sikt. Skapa tydliga rutiner Ha samma arbetstider som du vanligtvis har på ditt jobb. Välj en plats...

7 tips för en bättre rubrik

7 tips för en bättre rubrik

Rubriken är avgörande för att locka läsare och nå fram med din text. Det är de första orden de läser och du har bara har några sekunder på dig att fånga läsaren. Här är tips på hur du skapar rubriker som engagerar och väcker intresse. Få med sökorden Vill du synas i...

Bli mer källkritisk – så här gör du

Bli mer källkritisk – så här gör du

Det sprids många rykten på nätet just nu. Vilken information kan jag lita på? Här får du handfasta tips på hur du ska granska dina källor. Källkritik – att systematiskt granska källor och bedöma dess trovärdighet – har alltid varit viktigt. Med nätets framväxt och...